Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 2 septembrie 2009

Propagarea 28-30 august

Iata ca de data asta ajung sa scriu o navala turceasca superba dar umata si de o oaste moldoveneasca sosita in sudul romaniei care da de veste ca si ucrainenii sunt interesati sa se auda pana la giurgiu .
Nu-i de mirare ca propagarea a inceput cu MUDANYA si pe lanaga asta cu niste ZONGULDAK . Pe la ora 3 mustea si roia mudanya cu trt-fm pe 98.9mhz dar si cu zonguldak 88.8mhz . In fine la ora 4 pe data de 27 auzeam primul semnal  de pe 93.2mhz adica ceea ce a pus capac la suflarea amatoriceasca si mai ales a receptorilor dxeri externi  adica TRT-FM ilgaz. Ajung in ipostaza de a afirma ca de la ILGAZ pana la ductul cu ZONGULDAK propagarea masurata de hepburn arata ca este foarte mare si de la ZONGULDAK - EREGLI era preluata din un front in altul de propagarea noastra cu ei deci din ductul A a sarit in ductul B acest fascicul de propagare si uitati asa am trecut de peste 650km . Bun iata ca am trecut de primul hop de propagare si la 5 si ceva al doilea hop si mai puternic cand a venit mai tare zonguldakul m-am trezit cu inca un semnal dublios pe banda  anume turci pe 88.3 . Bun aici fiind si putina zi am inteles clar ca putea sa tzaraie  stratul D inspre zonguldac si de la zonguldak sa vina pe tropo spre noi . BUN trece ziua si spre orele dupamiezi ma trezesc cu Canakkale si cu Itsanbul , singurul tare de tot a fost trt radio 1 cu blank cu tot pe 93 si pe 95.6 luateextra misto vreo 5 minute la bulan . Langa mine a stat si a treait live momentele de tropo RADU ERDELYI cel ce m-a ajutat mereu cu cate o expliocatie si cu cate un info cu privire la propagre . El a ramas cu simplul no coment ! Seara pe 28 a inceput distractia dupa ce m-am saturat de  scatterele troposferice realizate meteorologic din cauza inversiunilor date la tona kilogram m-am trezit ca ainceput propagarea cu Istanbulul pe FM.
Mai intai a inceput cu istambulul dar slab calitativ deoarece intrau tare doar cele pe orizontal si pol mixta adica la mine la receptie cele ce imi soseau pe oblic iar  la 2 ore a revenit si zonguldak-ul si ulterior si demicoy-ul , deci showul turc era de neuitat .
Bun peste zi am ramas uimiti si eu si MOTOSH si RADU cum miscau turcii pe la ora 12 iar la ora 14  zonguldak si partial MUDANIA .
SPRE ORA 5 seara a inceput usor dezmatzul cu radio fenomen si cu radio radio k si Dolunay . BUN astea au zis doar ca e incalzirea . Spre ora 9 seara deja incepu dezmatzul , istambul venea tare , demircoy tare zonguldak tare , bozkurt , bursa si multe altele ca ziceai ca e un buton de volum  ce se rotea usor usor spre maxim. Am dus-o boereste cu acest tropo de vreo 60dB indicati pe 89.2 Alem fm si 58db pe Dolunay. Pe la 1 noaptea a inceput sa i se moaie gladiola istambului si au inceput diferite siteuri din diferite zone sa miste pe fm acestea fiin urmate de o mega instabilitate ce era dupa un timp constanta caci venea spre ex Zonguldak tare, scadea Istanbul, dupa care se urca Istanbul scadea Zonguldak dupa care aparea Izmit dupa care disparea Zonguldak aparea Canakkale usor scadea Istanbul si urca Bursa si scadea Izmit, aparea rar Sindirgi , dupa care cand disparea aparea Demirkoy cu istanbul canakkale si bursa tari . In acest spectacol al variatiei intre siteurile turcesti m-am trezit uitandu-ma la radio cum din horizont ruse de la 38km apare cultural  de la tulcea .. hopa zic eu , daca a inceput Topologul sa rupa rusele asa  de tare inseama ca misca si radio stilnoe sevastopol sau odesa si cum dau eu repede 105.6 l-am gasit acolo cu antena spre el . semnal era bun si  pe locul lui m-am trezit cu Radio 1 istanbul cu mix ca propagarea varia incontinuu pe sud est. Cautand banda in directia nord est am dat de russcoe radio 104.5 , in momentul acesta din greseala dau la bulan pe 101.3 si vad ceva demn de ras , shuruiala la kilogram peste culturalul din bucuresti .. deci turcul dadea mix in gatu celor 10kw de iesise un mix la mare arta .. nu gluma . Ajung spre orele diminetii unde am gasit si nashne radio un radio de la 900km undeva in marea de azov luat super tare pe 106.5 , si tot asa pana la receptie simultana a radio moldova 1 pe 106.8 . 103.5 , 100.7 , 100.5 . o zi de exceptie cu rezultate de mare amploare ,

In final am scos 160 de posturi de radio diferite intre ele si am filmat 152 de semnale diferite . oricum hepburn a lasat amintirea so avem la indemana ..

27.08

28.08
29.08
30.08

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu